Hem Hälsa Förändring På Det Enkla Sättet - Hörnstensvanor

Förändring På Det Enkla Sättet – Hörnstensvanor

Att skapa förändring kan vara svårt. Vart ska man börja? Hur ska man göra? Det är så otroligt mycket att tänka på – en väldans massa bitar som ska på plats för att få det att fungera.

Hörnstensvanor – Massiv Förändring

Just nu, under juni månad, så arbetar jag på min sömn. Enligt planen så ska jag upp klockan fem varje vardagsmorgon, och gärna då vara så pigg, stark och alert som möjligt. Eftersom jag vill få till en kvalitetssömn och sova som barnet, så kan jag inte stimulera kroppen eller knoppen alltför mycket under kvällstimmarna. Så den mörka chokladen får jag dissa efter klockan sex, och göra många andra saker. (Mer text nedanför klippet.)

Prenumerera på YouTubekanalen här: >Ett Positivt Sinne<

Under månaden, och året, så är även hälsan, och energi över lag en prioritering – som det alltid borde vara. Faktum är att jag skulle inte orka skriva de här inläggen om jag inte såg över min hälsa och mitt välmående. Så jag arbetar på min sömn, men egentligen så är det underliggande målet Balanserade Energier (optimalt hälsotillstånd och välmående.)

annons

Vilket betyder att många andra rutiner, moment och aktiviteter måste utföras – träning, sömn, meditation(?), kosthållning – många saker är resultatet av förbättrad hälsa, ökat välmående – ”balanserad energi”. Men om man har ett starkt fokus på ett visst mål, och kan se en viss önskad utgång som man anser vara värd mödan, då blir alla sidoaktiviteter mer självklara, och enklare att utföra. Ansträngningslösa i vissa fall. En del beteenden och ingjuta vanor släpps automatiskt – för de är inte i linje med det större önskade målet.

Identitet och Värderingar

Ett övervägande är att låsa in dig på de större målen. Hälsoentusiasten, som har gått all in för hälsan och träning, kommer efter ett tag se det som en självklarhet att släppa beteenden som att röka och dricka överdriva mängder alkohol – för det förstör personens ”gains”. Det går emot personens nya identitet och värderingar. (Dessutom blir man ”hög” på sina egna peptider och hormoner när man tränar. Vilket gör att behovet av andra kickar minskar.)

annons

[tweet]Vårt liv styrs till stor del av våra vanor, goda vanor leder till goda resultat. [/tweet]

Träning och sömn, är två bland många bra vanor att låsa fast sitt fokus på – för dem leder till så många positiva bieffekter. Kosthållning leder inte nödvändigtvis till träning, men träning leder förmodligen till en bättre kosthållning. Så sikta in dig på de stora målen, och röj undan alla hinder. Lycka till!

Intressanta böcker om ämnet:


Gillade du inlägget? Dela gärna med dig, och tveka inte att lämna en kommentar. Skriv in dig i nyhetsbrevet för att hålla dig uppdaterad och få tillgång till mer inspirerande och upplyftande information.

All framgång, lycka och kärlek.
Albin Karlsson.

Albinhttps://www.ettpositivtsinne.se
Skriver upplyftande saker.

LÄMNA ETT SVAR

Var snäll och skriv din kommentar här
Skriv ditt namn här

Jag Är Social

44,119FansGilla
15,046FöljareFölj
265PrenumeranterPrenumerera
Träning, Intelligens, Positiva vibbar, Ett Positivt Sinne, Hälsa, Självförtroende, Självkänsla, Prestation, må bra, hälsa, självkänsla, må bra, välmående, välbefinnande, depression, positiva vibbar, framgång, lycka, glädje, motivation, inspiration.

Hur Du Får En Starkare Hjärna – Ökat Välbefinnande Och Bättre...

Tänk dig om det fanns en enskild sak som kunde förbättra ditt minne, öka ditt välbefinnande, din intelligens - och till och med ditt...